Tuesday, May 4, 2010

ekspresi diriku untuk dirimu.

Yes, I know I should be studying. Know dat.
13 days to go. There are soo many things to cover.
Awak pun sama?Ayuh ayuh kayuh laju laju samapai pokok sena.>.
Alhamdulillah syukur ke hadrat Allah yang telah bagi aku kekuatan dan kehidupan sampai hari ini. Aku dah umur 21 tahun. Dan pertama kalilah menyambutnya seorang diri. Ini merupakan tanda aku semakin independent dan matang. Apa? Yeah.matang.

My mum said.
"Oh dah besar anak mama, semoge berjaya dalam apa ajah nak. Jadi proaktif.Kalau dipertemukan jodoh bukan sekarang, tapi nanti.Dan kalau boleh biar yang beriman."

Amin!!
Tapi bukan pasal jodoh aku nak cakap. Aku nak cakap perasaan aku terhadap mak ayah aku.
Terutama mak aku lah since mak aku dah lahirkan aku. Dahlah lahir songsang normal pula itu. Seksa betul aku menyeksa mak aku.Oh ibu. Tidak ku pinta lahir begitu. =DD.

Oleh itu, saya membuat secebis coretan hati untuk mencatatkan perasaan saya setelah berumur 21 tahun dan keinginan untuk menjadi Najah yang lebih baik daripada Najah yang telah hidup selama 21 tahun yang lalu.

Nak jadi orang yang sentiasa berlapang dada. Kalau boleh tak nak cakap pasal orang lain kecuali perkara baik-baik jer.. InsyaAllah. Nak kurangkan berat badan. Tak nak jadi kasar sangat. Biasa-biasa je. Perangai elok-elok. Cakap elok-elok. Tak fikir buruk pasal orang. Tak nak buruk sangka. Kuat sabar.Tak nak sembahyang lambat-lambat dan kena sembahyang tak kira apa jua pun masalah.Kena selalu sangat ingat Allah.Kena baca quran selalu. Jangan ada tolak ansur. Kena belajar lagi kuat. Kena perangai sopan-sopan. KENA JADI lagi MATANG. Kena selalu exercise. Nak buat terawih penuh kecuali waktu yang terlarang saja. Nak khatam time bulan puasa tak kira tak kira tak kira kena buat juga.InsyaAllah. Kena jadi kawan yang baik. Kena buat saja apa mak ayah suruh tak boleh merungut. Kena hormati pendapat orang. Kena belajar bahasa Arab. Kena buat umrah. penat dah nak type.Last sekali, buat dan fokus ape yang dah type tadi. Kalau tak berubah siap.Lepuk jerrrrrrrrr.

Ya Allah, kami hanya mampu merancang tetapi Kau yang menentukan. Permudahkan segala urusan dan jangan Kau susahkan ya Allah. =DD

2 comments:

efa (",) said...

najah.. appy birthday!!
<3
btw...kalu x tau..ths is saffa..ngeehehe..

Anonymous said...

hehe..hepi belated bday..
wahh!!..dh tue..

~kawan lme~